EVEREST TRAIL RACE

EVEREST TRAIL RACE
Admirant els pilars del món!!

lunes, 11 de abril de 2011

1a CURSA DELS GITANOS Taradell

Més d'un centenar de participants a la primera cursa dels gitanos de Taradell...


Aquest diumenge, 10 d'abril, es va disputar la 1ª CURSA DELS GITANOS a Taradell, organitzada pel Centre Excursionista Taradell (CET) i l'associació esportiva L'Enclusa. La cursa constava de dos recorreguts de 10 i 22 Km. El primer va comptar amb un total de 30 participants i el segon de 80.

Sortim puntuals a les 9’30 del matí el grup de corredors que em decidit córrer la cursa llarga, la de 22kms i 680m de desnivell positiu. Més tard ho faràn els corredors de la de 10km a les 9’45. Aquesta decisió la trobo molt encertada per part de l’organització. Just uns segons després d’haver sortit sento que algú em crida, algú que ve fletxat per darrere meu, em giro i és en David Ferrandez, quina il·lusió de retrobar-me’l, ens desitgem sort i ell tira a gas fondo, jo també però a un altra ritme. De moment la cursa no m’agrada, portem estona i sembla que no ens allunyem del municipi, sembla que només pugem i baixem marges, m’han dit que la cursa és tècnica, i la veritat és que ho és molt, els senderets estrets i de mala petja, estic a l’aguait perquè en qualsevol moment puc anar per terra o marcera avall, perquè hi ha cada punt… A vegades m’ho he de pensar més d’uns segons com saltar a l’altra banda, i si les bambes em fallen? Me n’aniré avall!! (Estic un pèl agobiada). Tinc la sensació que portem estona corrent i la cursa no canvia de panorama, sempre el mateix, mai mig kilòmetre còmode… Miro el rellotge i encara em deprimeixo més, no em fet ni 5 kms. Intento enfocar-ho d’una altra manera, intento trobar les coses positives a l’assumpte: Vaig primera, de moment, fa un dia radiant, amb un sol que peta, per sort 3 o 4 vegades em de creuar rieres i rierols, no m’ho penso ni un instant, de peus dintre l’aigua, i que bona està! De sobte sembla que comença aparèixer alguna zona més boscosa, més d’alzinars, amb fullaraca al terra i rocs grossos al lloc per on trepitjar, aquestes zones són més entretingudes, més ombrívoles, més agradables que el terra argilós, relliscós i calent dels entorns de Taradell. No deixem de pujar i baixar constantment, baixades i pujades curtes però seguides que t’impedeixen dur un ritme constant, amb elles arribem fins a un pont de pedra que l’hem de creuar, és un lloc molt bonic aquest indret, per això miro quans kms portem i ja en van 10. Menys mal, m’ho començo a passar bé, començo a gaudir més del paisatge, menys mal però que la gent dels controls anima d’allò més i no deixen de recordar-me que sóc primera, interiorment tinc por perdre’m, les senyals són molt seguides, està molt ben marcat a tot arreu però veig gent que es despista amb facilitat, en qualsevol moment et fan agafar senders per la dreta o bé per l’esquerra que si no estàs amb tots els sentits a l’aguait et pots despistar amb facilitat. Portem estoneta fent un sender amb tendència a pujar, no afluixo el ritme perquè porto un grup de corredors darrere, gràcies aquests em fan mantenir el llistó però quan tornem arribar novament a les “muntanyes russes” típiques d’aquesta cursa noto un xic de relax, sense donar-nos compte estem al punt més alt de la cursa, últim avituallament, on m’informen de que sols ens queden 5 kms i aquests són de baixada. Deixo anar les cames i no baixar la guàrdia en cap moment perquè com sempre s’ha dit: -No és pot dir mai blat... -Que bé!! Veig les parets de les primeres cases de la vila, passo pel costat del nostre cotxe, ja respiro amb tranquil·litat, la meta està a metres i ho he aconseguit, ara si que ho puc celebrar!!

Dutxa, entrega de llonganissa i xec de 100€ al 1r i 1a de la general. L'esforç ha valgut la pena, marxo a casa més feliç que un tornavís.

Clasificació 22Km.Dones:

Marta Prat de Manresa - 2.23' 49"

Maria Font de Taradell - 2. 35' 2"

Núria Casacuberta de Malla - 2.39'

Homes:

Eudal Babot de Taradell - 1. 49' 59"

Albert Bosch de San Boi - 1. 50' 15"

Dani Bordallo de Taradell - 1. 52' 36"

VIDEO DE LA CURSA:
http://www.youtube.com/watch?v=tFYtcvno8Nk&feature=player_embedded

5 comentarios:

  1. buenu buenu.... això de fletxat... ejem, només vaig fer 15 minuts menys que tú.
    apa noia, felicitat!. Que en fas de tans pernils i tantes llonganisses? je je...
    fins aviat.
    ah! i es Ferrandez i no Fernandez.

    ResponderEliminar
  2. Merci nois. David, ja ho he arreglat, sorry!
    Escolta, ja m'agradaria haver trigat 15' menys en fer la cursa, aleshores si que s'acumularien les llonganisses i els pernils al rebost, jejeje... Ens veiem a La Palma.

    ResponderEliminar
  3. ...hola...CICLISTA!!!..a veure si ara només faràs bici...escolta mirat la cursa del llop...es el 10 de juliol, jo m he apuntat a 3 proves...ja em diràs...i enhorabona com sempre !!!

    ResponderEliminar
  4. Ei Sergini, si tot va bé estaré a Irlanda al IAU World Trail Championships a Connemara.
    Així que res, i a La Palma, Irlanda, UTMB, res de bici, jejeje.
    Possiblement 16 i 17 de juliol, sortida en pla relax per Benasque a fer un 3000 facilet i assequible per a tothom pq anirem a ritme de lúltim, sortida apte per tothom sempre i quan ho confirmin, farem nit al Refugi Estós, encara s'ha d'acabar de lligar, estamos en ello!!
    Pròxima sortida del gim Bagà-Niu d'Àguila, ja et diré la data!

    ResponderEliminar